• Produkty
  • Szukaj
  • Trenażery na tylne koło

Trenażery na tylne koło to komfort treningów w domowym zaciszu bez konieczności wychodzenia z domu na deszcz i śnieg. Eliminuje również konieczność posiadania roweru stacjonarnego czy konieczność wyjścia do siłowni. Zakup trenażera na tylne koło pozwala wykorzystać posiadany rower do wykonywania treningów w domu.  Trenażery na tylne koło posiadają rolkę oporową, mocuje się w nich dzięki temu rower na sztywno. Pozwala to na duży komfort jazdy, którą można wówczas połączyć choćby z oglądaniem filmu bez obaw, że jakiś nieostrożny ruch spowoduje domową kraksę. 

Trenażery na tylne koło posiadają szeroką ramę, do której przy pomocy dedykowanej osi albo też bezpośrednio za tyle haki wpina się posiadany rower. Są tak zaprojektowane, żebez problemu można podpiąć dowolny jednoślad. Przy pomocy płynu, magnesów, koła zamachowego lub instalacji elektrycznej trenażery na tyle koło pozwalają kontrolować opór rolki, która współgra z kołem. To pozwala zintensyfikować trening.

Dostępne są dwa rodzaje trenażerów na tyle koło. Pierwszy, gdzie konieczne jest zdjęcie tylnego koła roweru (np. Elite Direto). Posiada on wmontowane koło zamachowe, które umożliwia generowanie większego oporu. Daje to możliwość przeprowadzenia nawet niezwykle intensywnego treningu. Jadąc, można mieć wrażenie stromych podjazdów lub drogi prostej jak stół. Ten rodzaj trenażerów bardzo realistycznie odwzorowuje rzeczywistą jazdę rowerem

Korzyści z zamontowania trenażera na tyle koło są nie do przecenienia. Jak choćby oszczędzanie opon. Sterowanie jednostką jest elektroniczne, co zapewnia duży komfort. Są to urządzenia zapewniające niezwykłą stabilność, a to dzięki dużej masie własnej.

Drugim rodzajem trenażerów na tyle koło są te, do których montuje się cały rower, bez konieczności odkręcania tylnego koła (np. Elite Qubo Power). Jest to możliwe dzięki specjalnej ramie. Taki sposób mocowania roweru również gwarantuje wyjątkową stabilność. Ale ma on i wady. Przede wszystkim urządzenie to do najcichszych nie należy, nie daje również możliwości ustawienia tak dużego oporu jak w poprzednim rozwiązaniu. No i rolka oporowa zużywa oponę. Te niedoskonałości rekompensuje jednak niewygórowana cena takich urządzeń.