-
Strefa klienta
-
Koszyk ( 0 )
- Akcesoria
-
Części
- manetka przerzutki 2 biegi
- manetka przerzutki 3 biegi
- manetka przerzutki 5 biegów
- manetka przerzutki 6 biegów
- manetka przerzutki 7 biegów
- manetka przerzutki 8 biegów
- manetka przerzutki 9 biegów
- manetka przerzutki 10 biegów
- manetka przerzutki 11 biegów
- manetka przerzutki 12 biegów
- Klamki hamulcowe
- Klamkomanetki rowerowe
- Manetki rowerowe
- Odzież
- Odżywki
- Outdoor
- Pływanie
- Triathlon
- Warsztat
-
-

- Akcesoria
-
Części
- manetka przerzutki 2 biegi
- manetka przerzutki 3 biegi
- manetka przerzutki 5 biegów
- manetka przerzutki 6 biegów
- manetka przerzutki 7 biegów
- manetka przerzutki 8 biegów
- manetka przerzutki 9 biegów
- manetka przerzutki 10 biegów
- manetka przerzutki 11 biegów
- manetka przerzutki 12 biegów
- Klamki hamulcowe
- Klamkomanetki rowerowe
- Manetki rowerowe
- Odzież
- Odżywki
- Outdoor
- Pływanie
- Triathlon
- Warsztat
-
- Produkty
- Szukaj w kategorii
-
Amortyzatory
Amortyzatory rowerowe to części, których znaczenia nie sposób przecenić. Ich funkcje są dwojakiego rodzaju: po pierwsze zapewniają bezpieczeństwo, po drugie znacząco zwiększają komfort jazdy. Amortyzator zapobiega odrywaniu się koła od powierzchni drogi, ułatwia kierowanie rowerem (to kwestie bezpieczeństwa) oraz tłumi drgania (to komfort jazdy). Amortyzatory z najwyższych półek mają również za zadanie redukowanie obciążeń przenoszonych z roweru na stawy, oddziałujące szczególnie na ramiona i nadgarstki.
Amortyzatory rowerowe – jak wybrać właściwe?
Parametrem, który głównie decyduje o jakości amortyzatorów jest wysokość skoku. Jeśli korzystamy z roweru rekreacyjnie, czyli miejskiego lub trekkingowego i jeździmy gównie po utwardzonej nawierzchni, to wysokość skoku wynosi maksymalnie 50-60 mm. Jeśli jednak wyjeżdżamy poza asfaltową ścieżkę rowerową na nierówny teren, wówczas im większe wyboje, tym wysokość skoku powinna być większa. Dla zobrazowania: rowery wyczynowe służące do down hillu, mają amortyzatory wyposażone w skok nawet 170 mm.
Cena amortyzatora zależy głównie od jego masy – im lżejszy, tym jest droższy. Oznacza to bowiem, że zastosowana została bardziej zaawansowana technologia. Za względu na konstrukcję amortyzatory dzielone są na te:
- ze sztywną osią,
- w rurze sterowej,
- upside down,
- jednopółkowe,
- dwupółkowe,
- jednostronne.
Ze względu na medium resorująco-tłumiące dzielone są na:
- elastomerowe,
- sprężynowe,
- elastomerowo-sprężynowe,
- powietrzne,
- olejowo-sprężynowe,
- olejowo-powietrzne.