• Produkty
  • Szukaj
  • Przerzutki tylne do Graveli

Przerzutki tylne do graveli a także przerzutki przednie gravel są częścią układu napędowego rowerów. Ich zadaniem jest ułatwienie rowerzyście jazdy, zwłaszcza w wymagającym terenie. I czy to stromy podjazd czy też piach albo błoto, dobrze dobrane, wysokiej jakości przerzutki tylne do graveli umożliwią bezproblemowe pokonanie takich wymagających odcinków. Tylna przerzutka ma za zadanie zmianę przełożeń na tylnych zębatkach. I zadanie to perfekcyjnie wykonują przerzutki tylne marki Shimano, choć przerzutki do graveli japoński producent wprowadził na rynek stosunkowo niedawno, bo w roku 2019. 

To właśnie w tym roku japoński producent wypuścił na rynek nową grupę części rowerowych – GRX. Wśród nich znajdują się właśnie przerzutki, ale również inne elementy wyposażenia dedykowane gravelom. Rozwiązania w nich zastosowane są zbliżone do tych, które stosowane są w komponentach przeznaczonych do rowerów szosowych, jednak te są lepiej przystosowane do jazdy w bardziej wymagającym terenie. 

Komponenty Shimano GRX dostępne są w trzech wersjach:

  • GRX RX400 – gravelowy odpowiednik szosowej Tiagry. Pracuje w konfiguracji 2x10
  • GRX RX600 – gravelowy odpowiednik szosowej 105 w wersji R7000, nie ma zatem jeszcze 12. rzędów z tyłu oraz elektroniki i dostępna w dwóch wariantach: 1x11 lub 2x11
  • GRX RX800 – gravelowy odpowiednik szosowej grupie Shimano Ultegra i dostępna jest w opcjach 1x11 i 1x12 i to zarówno w wersji mechanicznej oraz elektronicznej (Di2)